• info@katanalotis.org.cy
  • (+357) 22516112

Κώδικας Συμπεριφοράς για Χειρισμό Δανειοληπτών

Κώδικας Συμπεριφοράς για Χειρισμό Δανειοληπτών και Υποχρεώσεις εταιρειών διαχείρισης χρέους και τραπεζικών ιδρυμάτων στις περιπτώσεις αναδιάρθρωσης δανείου

Οι αναδιαρθρώσεις δανείων και ιδίως των μη εξυπηρετούμενων υπόκεινται σε αυστηρούς κανόνες διενέργειας, προσδίδοντας αυξημένες ευθύνες και υποχρεώσεις τόσο στις εταιρείες διαχείρισης πιστωτικών διευκολύνσεων όσο και των ιδίων των πιστωτικών ιδρυμάτων.

Τα πιστωτικά ιδρύματα που έχουν συσταθεί και λειτουργούν στη Κυπριακή Δημοκρατία τα οποία χειρίζονται δανειολήπτες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες στην αποπληρωμή δανείων, οφείλουν να συμμορφώνονται με τον Κώδικα Συμπεριφοράς για Χειρισμό Δανειοληπτών της Κεντρικής Τράπεζας Κύπρου. Συνεπώς η υποχρέωση τους αυτή καθίσταται υποχρεωτική και όχι προαιρετική, ως αφήνεται να νοηθεί από τα πιστωτικά ιδρύματα.

Τι προβλέπει ο Κώδικας αυτός;

Ο Κώδικας Συμπεριφοράς για Χειρισμό Δανειοληπτών που αντιμετωπίζουν Οικονομικές δυσκολίες στην αποπληρωμή του δανείου τους, θα πρέπει εφαρμόζεται από όλα τα πιστωτικά ιδρύματα που χειρίζονται περιπτώσεις δανείων που λαμβάνονται από ιδιώτες/καταναλωτές, επιχειρήσεις (που χρηματοδοτούν μέχρι και 9 εργαζομένους και ενέχουν ετήσιο κύκλο εργασιών μέχρι και 2 εκατομμύρια ευρώ), καθώς και επιχειρήσεων με αριθμό εργαζομένων που φτάνει μέχρι και 49, και ενέχει ετήσιο κύκλο εργασιών μέχρι 10 εκατομμύρια ευρώ.

Βασικό χαρακτηριστικό του Κώδικα αυτού είναι η απαίτηση που προκύπτει, ως όλοι οι δανειολήπτες αντιμετωπίζονται από τα πιστωτικά ιδρύματα με δίκαιο τρόπο ώστε να εξευρεθεί η καλύτερη λύση. Στο σημείο αυτό το εκάστοτε πιστωτικό ίδρυμα θα πρέπει να ζητά από τα μέρη στην σύμβαση (δανειολήπτης, εγγυητής) ως παρέχουν επαρκείς και ακριβείς πληροφορίες ως προς την οικονομική τους κατάσταση. Η αξιολόγηση των πληροφοριών αυτών θα πρέπει να γίνεται σε περίοδο εντός ενός  μηνός (για ιδιώτη) και δύο μηνώ (για εταιρείες), ως ορίζεται από το κείμενο του ως άνω Κώδικα. Η συνεργασία με τον δανειολήπτη αποτελεί βασική προϋπόθεση, ώστε να δημιουργηθεί ένα βιώσιμο σχέδιο αναδιάρθρωσης που να είναι κοινός αποδεκτό, με βασικό κριτήριο τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα του δανειολήπτη. Στο σημείο αυτό, ο Κώδικας Συμπεριφοράς για Χειρισμό Δανειοληπτών, δεν επιτρέπει προσχηματικές προσπάθειες του πιστωτικού ιδρύματος που δεν ανταποκρίνονται στις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κάθε δανειολήπτης. Σημαντικό σημείο που προβλέπετε από τον Κώδικα είναι η απόκλιση χρέωση υπέρογκων τόκων που πρακτικά οδηγούν σε διεύρυνση του χρέους.

Εν κατακλείδι, στην περίπτωση κατά την οποία ο δανειολήπτης δεν συμφωνεί ήτοι απορρίπτει το σχέδιο αναδιάρθρωσης δανείου που του προτείνει το πιστωτικό ίδρυμα, τότε έχει το δικαίωμα υποβολής ένστασης στην Επιτροπή Επίλυσης Διαφορών του πιστωτικού εκείνου ιδρύματος.

Πηγή: https://www.centralbank.cy/images/media/pdf/Guide_Code_of_Conduct_GR.pdf

Λεωφ. Ακροπόλεως 8, Γραφείο 302, 2006, Στρόβολος, Λευκωσία
Τηλέφωνο: +357 22 516112
Φαξ: +357 22 516118
Email: info@katanalotis.org.cy

Copyright © 2025 ΚΣΚ. Website created by Ruxbo